مجموع نظرات: ۰
جمعه ۴ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران هر گونه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های خطی یا گردشی را به دنبال افزایش قیمت بنزین غیرقانونی عنوان کرد و از شهروندان خواست تاکسیرانان متخلف را معرفی کنند.

حسین تیموری کرمانی در گفتگو با فارس با تاکید بر اینکه نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال 86 با توجه به طرح سهمیه‌بندی و افزایش نرخ بنزین تنظیم و به تصویب شورای شهر تهران رسیده است، تصریح کرد: با توجه به این که نرخ‌های مصوب متناسب با حقوق تاکسیران و مسافر تنظیم شده است بنابراین هر گونه افزایش قیمت اجحاف در حقوق شهروندان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام گرفته با مسئولان دولتی تاکسیرانان با محدودیت مصرف بنزین مواجه نخواهند شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: مسافران می‌توانند با استفاده از برچسب‌هایی که بر روی شیشه تاکسی‌ها نصب شده و تاکسی‌متر، میزان کرایه خود را محاسبه کنند و براساس آن کرایه پرداخت کنند و از پرداخت کرایه بیشتر امتناع کنند.

گزارش خبرنگار ما حاکی است به دنبال افزایش قیمت بنزین برخی از رانندگان تاکسی در تهران اقدام به افزایش نرخ کرایه خود کرده‌اند. هفته گذشته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هر گونه افزایش نرخ کرایه تاکسی را به بهانه افزایش قیمت بنزین غیرقانونی خواند و گفت که افزایش نرخ کرایه‌ها در ابتدای سال با احتساب افزایش قیمت بنزین بوده است.

از سوی دیگر نایب رئیس شورای شهر نیز روز گذشته به خبرگزاری مهر گفت: بهترین راهکار کنترل نرخ کرایه تاکسی‌های مصوب شورای شهر، نظارت مردم بر اجرای دقیق مصوبات شورا است.

حسن بیادی افزود: تعیین نرخ کرایه تاکسی‌ها و مسافربر‌های شخصی که در خطوط کار می‌کنند قبل از سال 86 به تصویب شورای شهر رسید و مسائلی نظیر افزایش قیمت بنزین نیز در این مصوبه لحاظ شده است بنابراین افرادی که برخلاف این مصوبه عمل کنند، مرتکب خلاف شده و کمیته انضباطی تاکسیرانی به شدت با این افراد برخورد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم هم باید در زمینه نرخ کرایه تاکسی‌‌های مصوب شورای شهر، نظارت کنند، تصریح کرد: نظارت‌کنندگان اصلی مردم هستند چون نمی‌‌توانیم برای هر تاکسی یک ناظر بگذاریم.

امکان برخورد با متخلفان

برای معرفی تاکسیران متخلف مشخصات وی را از طریق تماس با شماره تلفن‌های 33737777، 33736666، 137، 1888 و یا از طریق ارسال پیام کوتاه به شماره 30004246 در اختیار مسئولان سازمان قرار دهند تا با آن‌ها برخورد شود.

کد خبر 22899

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز